Uoči Europskog tjedna protiv raka (25. do 31. svibnja 2025.) u četvrtak je 22. svibnja u Galeriji Panacea u Klinici za tumore KBC Sestre Milosrdnice u Zagrebu priređen koncert učenika solopjevanja Glazbene škole Zlatko Baloković. U organizaciji Centra za umjetnost i medicinu Klinike, Hrvatske lige protiv raka i Muzičke akademije u Zagrebu već se niz godina priređuje ciklus Musika u klinici (MUK) čije je ovo bilo specijalno izdanje.
Toga su jutra nedugo nakon 11 sati bolesnike, posjetitelje i medicinsko osoblje oplemenili raspjevani glasovi djevojaka i momaka koji su izvodili svoje reprezentativne točke (arije, kancone i solopjesme) uz pratnju spretnog pijanista Daniela Halužana na povijesnom pianinu. Svi su pjevači iz klase profesorice Arijane Gigliani Philipp koje je ona pripremila i pratila iz prvoga reda, te dala jasnu dramaturgiju programu od mlađih i neiskusnijih prema starijima i već gotovim umjetnicima.
Prve su nastupile sopranistice Aurelia Stašić, Katarina Evseev i Leda Jurković, od najtanjeg lirskog anđeoskog glasa u Paisiellovoj kanconi (Nel cor piu non mi sento) i Pejačevićkine solopjesme (Vjerujem, dragi), preko snažnijeg tona u solopjesmama a Pergolesija i Rahmanjinova, sve do već izgrađene interpretacije zahtjevne Grofičine arije iz Mozartova „Figarova pira” ili pak Hatzeove solopjesme „Veče na školju”.
Prvi nastup ikad imao je mladi tenor Antonio Fagarazzi koji je u dvije pretklasične arije zadivio tamnim tipom glasa s dramatskim potencijalom i visokim atraktivnim stasom. Naposlijetku su se iskazali već gotovi glasovi: izražajna sopranistica Kristina Strinić koja je otkrila rijetko zvono u glasnicama, otpjevavši melodije Hassea, Rimski-Korsakova, Tostija i Mascagnija, te nevjerojatno zreli basso cantabile u grlu Jakova Kalajdžića koji je usporedo sa školovanjem već upisao prvu godinu studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje studira u klasi prof. Martine Gojčete Silić, a čuli smo ga u pjesmama Gotovca i Saint-Saënsa, te arijama Banca (Verdijev „Macbeth”) i Aleka (Rahmanjinovljev „Aleko”).
Publika je mlade umjetnike ispratila s ovacijama i kada je mislila da je najbolje prošlo, dobila je bonus: predivnu izvedbu Rusalkine arije Mjesecu (Mĕsičku na nebi hlubokém) iz opere „Rusalka” Antonína Dvořáka u moćnom glasu profesorice Arijane Gligliani Philipp koja se pokazala kao pravi uzor koji vrijedi slijediti. U svjetlu nedavne operne premijere te opere lijepo je znati da ima još sopranistica u našem gradu koje bi mogle pjevati tu naslovnu ulogu. Veliki uspjeh ovog ciklusa koji je iznenadio i razgalio duše i srca svih koji su se toga jutra našli u hodnicima Klinike za tumore.